torsdag 18 mars 2010

Utan vatten

Marie och jag hade en synnerligen trevlig kväll igår och fortsätter trevligheten idag. Avslutade nyss frukosten och planerar att trycka i oss resterna av all tacos även idag, vilket jag (som är helt galen i tacos) ser mycket fram emot!
Det blev en sen kväll igår. Är man systrar som har bott tillsammans i massor av år och inte gör det längre så har man liksom en del att ta igen när detta inträffar över ett dygn. Mycket skoj må jag säga!

Igår skulle de lufta elementen i lägenheterna häromkring och då skulle de stänga av vattnet (varför i all världen de gjorde det, när det inte alls har med kranvattnet att göra. Konstigt....) och det hade vi fått lapp om, men såklart inte riktigt memorerat. Detta medförde att en smärre chock utbröt vid upptäckten av att vi inte hade vatten på morgonen!

Tänk vad mycket sådant där som man tar för givet, och knappt klarar sig utan! Vardagen förändras jättemycket om man saknar vatten eller ström eller liknande. Som tur var hade vi lite vatten i en sprutflaska och en vattenflaska så vi kunde tvätta händerna och så, men mycket annat som man tar för givet går inte att genomföra. Man kan t ex inte dricka te, duscha eller diska. (Det sistnämnda var inget hit, eftersom diskhon var helt full med disk som jag hade tänkt ta itu med.)
Min slutsats av detta; vi måste sluta ta saker helt och hållet för givet! Eller åtminstone vara tacksam för alla bekvämligheter vi lever med, t ex rinnande vatten. Vilken förmån egentligen! Hur bra som helst...

Inga kommentarer: