söndag 7 mars 2010

Tårta

Igår var det kalas för pappa som fyllde år i torsdags. Han fick en tårta av mig och Henric, som present, som vi bakade. Jag började på fredagskvällen med sockerkakan och vi var klara precis innan (eller snarare efter) att vi skulle åka. Det blev en banan- och chokladtårta, och den yttrade sig så här :På kvällen tänke jag och Henric se på film, men tiden gick och det blev senare och senare (som vanligt) vilket innebar en tröttare och tröttare Sofie. Mina ögon gav upp efter bara en stund och jag tvungen att vila dem lite med lite slumrande, och tänkte återvända betydligt piggare efter en stund (vilket brukar funka väldigt bra), men istället slutade det med att jag vaknade när eftertexterna gick igång. Oj, vad sur jag var! Jag hade verkligen missat hela filmen! Jag hade ju verkligen velat se den dessutom. Inte nog med det så var jag alldeles yr för att jag hade legat så konstigt under min tupplur. Så kan det gå...

Idag vaknade jag med en värkande nacke och världens huvudvärk, efter att ha legat konstigt och drömt långa drömmar och katter, barn och babysim. Nu sitter jag och väntar på att alvedonen ska värka och om ca en och en halv timme bär det av mot Falun på danslektion. Ska träna magen med dem idag igen (behöver det själv!), det blir hårt, men bra!

So long, luftballong!

Inga kommentarer: