måndag 22 mars 2010

Att svara på kommentarer

Jag har funderat lite på hur man på bästa sättet svarar på kommentarer. Vad jag vet så finns det tre vanliga varianter:

1. Man svarar själv i kommentarspalten.
2. Man svarar på den kommenterandes egen blogg.
3. Man svarar i ett inlägg.

Alla har sina nackdelar tycker jag. Det förstnämnda kan ju medföra att den som ställer frågan inte går in och kollar igen bland kommentarerna och därför aldrig får sitt svar.
Det andra alternativet har ju en brist och det är att alla inte har en egen blogg.
Det tredje alternativet är ju väldigt offentligt och frågan och svaret berör ju kanske inte alla.

Så, vad drar jag för slutsats av detta? Jo, jag tror att jag kör på alternativ nummer 1 - svarar själv i en kommentar. Jag tycker det känns som det bästa alternativet. Vill man ha svar så får man gå dit och kolla sen. (Om det inte är för personligt. Jag kanske gör undantag så klart...) Så nu vet ni det, kära vänner! Tycker ni något annat så får ni gärna tala om det!

Inga kommentarer: