söndag 21 mars 2010

The Lovely Bones

Söndag och snön vräker ner. Inte synen man vill mötas av när man tittar ut genom fönstret på morgonen. Eller jo, i december blir man helt överlycklig om man tittar ut och ser samma syn, men inte när det snart är april. Jag som trodde att den här vintern var för perfekt för slask och bakslag, men det kanske var bara vintern. Våren kanske inte håller samma klass.

Idag blir det danslektion igen. Som vanligt sitter jag några timmar före och försöker koreografera eller få inspiration till övningar. Jag måste verkligen bli bättre på att vara ute i god tid!

Igår såg jag, Henric och Erica på The Lovely Bones. Stundtals spännande och stundtals alldeles för flummig för min smak. Var inte medveten om att det var Peter Jackson som hade regisserat förrän jag såg det i eftertexterna. Det var nog kanske bra eftersom jag annars säkert hade varit mer partisk och försökt tycka bättre om den, eftersom Sagan om ringen-filmerna ligger mig så varmt om hjärtat. De går ju såklart inte att jämföra dem med den här filmen, för det ju helt och hållet olika sorts filmer.
Tycker det är jättesvårt att ge filmer betyg. Den här får kanske två eller tre av fem. Tre för halva filmen, som utspelar sig i "verkligheten", tvåan är för den andra halvan som är alldeles för flummig för min smak. Men det är ju inte sanningen, utan bara min åsikt.

1 kommentar:

araniel84 sa...

Är lite nyfiken på filmen, men flum kan ju förstås vara lite jobbigt. Har sett trailern förut i alla fall, och jag hade hört talas om boken innan de gjorde film av den, men jag har aldrig läst den själv. Får se om det någonsin blir av att se den, eller läsa boken.