lördag 13 mars 2010

Om kommentarerna

Angående kommentarerna. Det var INTE menat för att ge någon dåligt samvete! Det var bara ett litet konstaterande och jag tror de flesta som bloggar brukar råka utför det ibland och känner att motivationen faktiskt sviker ibland, i synnerhet när man sällan får kommentarer. Jag kan ju se att folk går in på min blogg, men om de inte kommenterar så vet man ju inte om folk faktiskt läser, eller om de bara går in och sen konstaterar att "usch, vad tråkigt det där såg ut, det orkar jag inte läsa".
Nej, men skämt åsido, så tror jag inte att läget är, men det kan ju vara svårt att avgöra om folk tycker att man ska fortsätta blogga, eller om man lika gärna kan lägga ner bloggen. Skriver man något som folk vill läsa? Det frågar jag mig själv dagligen (har inget svar!), för jag tycker inte att jag har så mycket att skriva om som egentligen kan intressera någon. Men jag vet ju inte så jag kan ju lika gärna blogga på. Det kan ju aldrig skada! Eller?

Jag är själv inte alltid så bra på att kommentera. Eller jodå, jag kommenterar på vissa bloggar, men en del läser jag bara och funderar knappt ens på att kommentera. Jag tänker inte ens på det. Fast jag kanske borde, det kan ju faktiskt betyda mer för folk än man kanske tror?

Som sagt, mitt lilla konstaterande om bloggkommentarerna var inte för att klaga på någon, eller för att skapa dåligt samvete! Det viktigaste är ju att folk vill läsa. Om ni nu vill det. Om inte, så gör inte det. Jag har inget krav på någon, det är högst frivilligt! Men jag säger såklart inte nej till kommentarer, för det är ju verkligen roligt när man får! Så om ni har något åsikt eller fråga så släng gärna in den (vare sig du känner mig eller ej), men bara om du vill...

Inga kommentarer: