tisdag 30 mars 2010

Teater

Var på teatertreornas slutproduktion "I skuggan" igår på Haraldsbogymnasiet, och blev väldigt positivt överraskad. Pjäsen var väldigt trovärdig, både handling och dialoger, något jag ofta bruka sakna i pjäser eller svenska filmer. Jag brukar ofta förundras över konstiga repliker som ofta förenkommer i svenska filmer t ex, åtminstone bland unga. Folk pratar aldrig så som filmen/pjäsen är skiven. Förutom igår! Väldigt bra pjäs. Dessutom var skådespelarna väldigt duktiga. Framförallt min vän Patrik! Jag säger det inte bara för att jag känner honom, utan för att han helt enkelt var enastående! Trovärdig, skrämmande, rörande... Förstummande bra helt enkelt. Han kommer gå långt!

Idag ska jag försöka trycka in massor i denna dag. Mamma kommer hit strax, sen fick jag erbjudande att följa med till Falun och luncha med henne. Sen tänkte jag hinna träna, duscha, äta, skriva CV, åka till Kupolen på presentjakt, städa och packa. Sen åker vi till Lund imorgon. När vi kommer hem igen så fyller jag år, vilket innebär att vi bör städa lite innan vi åker.
Det är väl lika bra att jag sätter igång!

Jag säger bara det... Jag har aldrig haft så här kort hår förut tror jag. Hjälp! Det är ju nästan läskigt... Har inte vant mig än.

2 kommentarer: