onsdag 16 november 2011

Tigi Bed Head Small Talk


Färg: Förpackningen är som ni ser lila med grön pump och själva produkten är vit. (Fast inte när man har applicerat den så klart!)

Konsistens: Tjock och klibbig.

Pris: Mellan 149-249 kr. Varierar ganska kraftigt. Jag köpte den dock på ebay för en hundring.

Doft: Luktar väldigt sött av själva produkten. Lite godisaktigt. Blåbär eller något tror jag. Dock doftar den inte alls så klibbigt när den väl är i håret, då är det bara fräscht.

Allmänna tankar:
Så här står det på Lyko.se om produkten:

"En 3-1 produkt som gör håret tjockare, stimulerar och stylar. Den ger fyllighet och volym, väcker liv i livlöst hår och definierar, separerar och kontrollerar håret. Kläm ut produkten i handen och gnugga händerna mot varandra och applicera den jämt över håret. Small Talk kan appliceras på vått eller torrt hår. Tillför fukt och motverkar krull."

Man kan applicera den i vått hår och sen föna det torrt medan man lyfter håret från rötterna. Håret känns tjockt och friskt och ger den där lite kärvare känslan som jag gärna vill ha. Dock är det samtidigt mjukt. Jag gillar inte när håret är för halt! Då får jag ingen volym även fast jag egentligen har tjockt hår.
Jag brukar även ibland applicera den i torrt hår ibland, men har då främst längst in mot hårbotten, medan jag står böjd med huvudet framåt. Då blir det ganska dramatisk volym, men man får passa sig att ha i för mycket i torrt hår i och med att det då är svårare att få det jämnt fördelat.

Fördelar:
Jag älskar den här produkten! Jag har i den efter varje tvätt och den ger verkligen volym! Det är nog hittills den bästa volymprodukten jag har provat och håret känns verkligen extra tjockt.
Ett stort plus är att den är så dryg! Jag minns inte ens när jag köpte den, jag tror det kan ha varit i våras och den är inte slut än på ett bra dag och ändå använder jag den varje gång jag har tvättat håret. Det tycker jag är imponerande! Man behöver verkligen en väldigt liten klick för att det ska räcka och ge hela håret volym! Dessutom tycker jag att det liksom inte känns när man har den i, om man inte har i för mycket. Den känns naturlig på något vis och inte som att man har haft i någon klibbig mousse, även fast det känns väldigt klibbigt när man trycker ut den i handen. Ett tryck på pumpen räcker!
Dessutom skyddar den mot värme, vilket är kanon om man vill locka, platta eller föna!
Fet
Nackdelar: Luktar liiiite för sött för min smak just när man pumpar ur den ur flaskan, men som sagt luktar den bara fräscht i håret sen och absolut inte starkt! Kan inte komma på någon mer nackdel. Eller jo, det är ingen praktisk förpackning om man ska ta med sig den på resan på grund av pumpen, men det är bekvämt med pumpen när man bara är hemma.
Summan av kardemumman: Rekommenderar verkligen denna om man vill ha en produkt som ger volym, men som inte känns som att man har en massa gegga i håret. Gör håret lite strävare, men det är ändå mjukt. Det är ju ingen billighetsprodukt, men den räcker så länge att det absolut är värt pengarna!
Den får 5/5 cupcakes av mig i betyg, för det är den bästa volymprodukten jag hittills har provat.

Inga kommentarer: