lördag 19 november 2011

Rekordbra stugvistelse

Har spenderat tre finfina dagar med Marie i den här stugan. Några av de roligaste dagarna på hela året spenderas i denna stuga! Nu har vi haft turen att få vara där tre gånger i år och det är rekord. Vi har aldrig varit där i november heller, så det är också rekord. Dessutom var vi där rekordtidigt i måndags. Det är en riktig rekordvistelse med andra ord. Rekordmysigt var det också, tack vare kylan ute och brasan inne. Riktigt fint!
Jag återkommer med lite bilder och saker vi pysslade med där senare, men här är en liten sammanfattning i alla fall, som jag brukar göra:

Veckans låt: Skulle nog kunna vara "Plocka plantor och sätta kål när det regnar".
Veckans ord: Dissito (Jag vet, det är ingen ord som finns, men vi sa det säkert 50 gånger minst!)
Veckans spel: TP. Vi körde dock snabbvarianten.
Veckans film: Vi såg på Simpsons och Family Guy och lite av filmen Sunshine Cleaning.
Veckans projekt: Det var nog rengöringen av sjövatten. Det var ett projekt i sig. Dock rengjorde vi inte hela sjön...
Veckans godaste: Korintkakor och chips.
Veckans drog: Det får nog bli te ingen, som vanligt. Vad vore Lambornkvällar utan te liksom?
Veckans djur: Några spindlar på dass. Vi sa att det skulle sitta en björn på dass och läsa, men det gjorde det inte...
Veckans tecken på mänsklighet: En bil som var in och vände. (Dock är inte bilar mänskliga, men det satt förmodligen någon i den.) Och så en man som använde en högljudd maskin vid en gärdesgård.
Veckans glömda: Min handduk.
Veckans överflöd: Hade med mig onödigt mycket kläder med tanke på att jag körde med samma tröja hela tiden.
Veckans nykomling: Några nya ordspråk skrevs.

1 kommentar:

Marie sa...

Who is Dissito?? And is he safe? ;)