söndag 27 maj 2012

Svarar på fem till

Fortsätter att svara på alla frågor jag fick på bloggen av Marie. Här är de första fem jag svarade på, nu svarar jag på fem till.

Vad gillar du bäst i kristendomen?

Att vi inte måste prestera en massa saker och följa en massa regler för att vara älskade av Gud. En gud som älskar oss trots våra fel och brister, precis som vi är, och vill hjälpa oss med allt, både stora och små saker. Sen är det klart att vi ska sträva efter att vara goda medmänniskor och inte göra en massa fel som sårar andra eller oss själva, men älskade är vi lika mycket i alla fall, trots våra fel.

Vilken kändis skulle du vilja träffa?

Oj, den frågan är jättesvår. Jag har funderat på det ett tag nu, men jag kommer faktiskt inte på någon! Om Astrid Lindgren levde hade jag nog gärna träffat henne (Har ju faktiskt fått ett vykort av henne), men jag känner mig för tillfället inte så hemskt intresserad av att träffa kändisar faktiskt.

Om du skulle blivit född i en annan tidsperiod, vilken skulle du föredragit då?

Femtiotalet tror jag. Alltså nittonhundafemtiotalet. Det är inte alltför uråldrigt, men ändå en annan sak än idag. Sen är jag nog glad att jag lever idag, men jag skulle gärna prova på femtiotalet ett tag i alla fall. De var så snygga då och det var en annan klass på saker och ting. Och ja, jag vet, jag romantiserar.

Vilka är dina favoritstrumpor?

En väldigt intressant fråga. Jag funderade på det en stund och kom fram till att det är dessa. Min strumpor från Flash. De i mitten är skönast av alla! Jättemjuka, sitter inte åt för hårt på vaden, men sitter bra ändå. Sen gillar jag även de vita med rep och de svarta med ugglor, för att de är sköna och fina. Alltså, köp strumpor från Flash om ni vill ha sköna strumpor som sitter bra.

Om du var tvungen att skaffa en tatuering, hur skulle den se ut, och var skulle den sitta?

Oj, kära nån... För det första skulle jag vara förfärad över att vara tvingad till detta då jag verkligen inte vill ha någon tatuering. Var jag tvingad skulle jag nog ha den på ett ställe där det inte syns så bra. Kanske på vaden eller så. Något litet ord i väldigt liten storlek skulle det nog vara, men vilket har jag ingen aning om.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Roligt med frågor och svar!

Marie sa...

Är så intressant och kul att få svaren på mina frågor! :D