onsdag 9 maj 2012

Gitarrmässa no. 4

Dag två i Göteborg ägnades åt att gå på gitarrmässan. Detta kort togs i brist på spegel, för att se om jag såg nogurlunda respektabel ut.

Fuzz Guitar Show, för oss tredje året i rad. Har därmed besökt sammanlagt fyra gitarrmässor i mina dagar, börjar känna mig rätt erfaren nu måste jag säga. Det blir man som gitarrfru.

Undrar om det är mest folk eller mest gitarrer på mässan. Vet faktiskt inte! Kanske är ganska jämt...

Henric provade lite förstärkare.

Jag tycker det är ganska intressant att iaktta allt folk som besöker mässan. Det finns så otroligt många olika stilar! Långhåriga tatuerade rockers som ser hårda ut, likadana rockers som ser väldigt snälla och mjuka ut, korthåriga män med stora glasögon och lite mer "nördlook", medelålders män i kostym, kvinnor med svart hår och mycket smink, typiska medelålders kvinnor med ordentlig klädstil och så vidare och så vidare. Alla är de där av olika anledningar. Vi var där för att prata med gitarrforummedlemmar, köpa lite småplock, prova förstärkare och delta i utlottningar. Vi vann tyvärr ingen gitarr dock, men trevligt hade vi ändå!

Inga kommentarer: