lördag 12 maj 2012

Slummer

Att jag aldrig lär mig! Är det någon som kan hjälpa mig därute? Här har ni en tjugotreårig tjej som har problem med slumrandet. Nej, inte sömnen om nätterna, men det eventuella (skrev först evenutella. Förstår ni? Eve-nutella? Hur lyckas man skriva om nötkräm när man inte har tänkt det?) dagtidsslumret. Är det någon som vet hur man gör för att inte få ont i nacken? Jag ska bara lägga mig ner i soffan en stund, eller på sängen, har planer på att vila eller slumra lite och när jag sedan en stund senare kvicknar i, då besitter jag nästan alltid ett visst nackont, för att jag inte la mig tillräckligt bekvämt. Men vadå liksom, jag kan ju inte bädda ner mig i sängen på riktigt som om jag ska gå och lägga mig! Och ligger man för bekvämt kommer man ju aldrig vakna. Slutsatsen blir alltså nu att jag efterlyser någon som har ett bra tips som jag hjälpa mig ur detta! Någon? (Obs! Tips som "Håll dig vaken istället och sov bara på natten" undanbedes!)

Vänligen,
Honsomiblandharsvårtatthållasigvakennärhonbaraskavilaisoffanmenintevillvaknamedontinackenenstund senare
alias Sofie

Inga kommentarer: