onsdag 30 november 2011

Nostalgi och lite vemod



Lyssnade på den här och blev både härligt nostalgisk och lite vemodig på samma gång. Vi lyssnade alltid på den här julskivan på LP när jag varit liten, framförallt vid första advent, (Jag och Marie gör det faktiskt än för stämningens skull!) och jag fick massor med julstämning när jag hörde den och plötsligt var jag liksom tillbaka i mitt barndomshem, i juletid.
Då slog det mig att det aldrig kommer bli som förr igen. För det mesta är jag mest glad för att tiden går och för livet jag har nu, men då bara kom det över mig. Det blir ALDRIG som förr! Jag får aldrig tillbaka de där dagarna med min familj! Dagen före julafton, den mysigaste dagen om året (enligt mig!). Dessutom har mina föräldrar skilt sig sen dess så vi blir aldrig en hel familj igen. Ibland kommer bara sådana där saker till en! Tack och lov stannar det bara där en stund och sen kan man njuta av sitt nya liv igen.

Inga kommentarer: