tisdag 8 november 2011

Jag och vreden över hushållsmaskinen

Ja, som ni ser här framför er så är det en bild på en hushållsmaskin. Två olika sorters "mixers" (säger man så i plural?). Förlåt Erica! Jag är väldigt tacksam för att vi får låna den här av er men jag måste få uttrycka min frustration över den!
Om någon pryl irriterar mig så är det den här! Det är helt otroligt vad arg jag blev på den nyligen.
För det första; VARFÖR gör man två i en? Så båda måste vara igång samtidigt, fast man bara använder en? Om en av delarna går sönder, då är hela värdelös.
För det andra; ALLA delar måste sitta EXAKT rätt på millimetern, överallt, annars funkar den inte. Det tar en evighet att få till allt rätt innan man får den att ens fungera. Jag har aldrig varit med om maken till kinkig maskin! Sen ska man kanske av med locket igen och röra lite och då är man där igen. Samma procedur.
För det tredje; varför gör man ett lock som knappt passar? Som man måste stå i en kvart och försöka få på?

Ni skulle ha hört mig när jag höll på och trixade med den! (Eller å andra sidan var det nog tur att ni inte gjorde det...) När jag blir arg på prylar som inte funkar, då är det enda som kommer ur munnen på mig en hel radda med drypande sarkasm. Jag förvånar nästan mig själv att jag kan vara så ironiskt och sarkastisk. Nej, tacka vet jag mammas gamla mixer. Den är enkel, hållbar, liten och praktiskt. Ingen stor grej som man behöver flera personer för att lyfta ner från hyllan (okej, det var en liten överdrift, men ändå) som man inte kan använda bara en funktion på. Den är extremt klumpig och tung! Nej, usch, den här åker bara fram i absoluta nödfall. Annars är det elvispen som gäller i de flesta lägen!

Sådärja, nu har jag skrivit ett helt blogginlägg om en hushållsmaskin. Score! Vi kan väl säga att det är en recension då, så kan jag sätta det som etikett på inlägget. Den får lägsta betyg! Det är Bosch by the way, om ni inte såg det.

1 kommentar:

Marie sa...

Den ser ju fin ut på bilden, men oj vilka problem den gav oss! Skrattade ju åt dina sarkasmer, men skulle verkligen inte vilja vara den som drabbas av dem... :P