lördag 12 november 2011

Pyssel med Marie

Vi drog fram alla potentiella pysselgrejer och skapade därmed ett riktigt pysselstök. Grattiskort stod på schemat!

Marie är egentligen mycket mer "pysselmänniska" än jag för hon orkar sitta och limma pärlor med pincett, det gör INTE jag!

Mitt kort.

Satte lite positiva ord på baksinda. För det är väl ändå bra ord?

Maries kort.

Maries kort. Skriva ord i ståltråd och sy fast det, det är något Marie gör liksom. Inte jag!

Mitt kort, som jag blev mest nöjd med. Dock ska man inte kolla för nära och börja läsa för det är urklipp från Dalademokraten som botten. Men jag gillar looken av tidningar och svartvit text!

Kan i alla fall tillägga att det är bra med en skrivmaskin när man ska pyssla! Den här snygga saken fick Marie av oss i inflyttningspresent. Måste säga att jag tycker att den är väldigt snygg för att vara en skrivmaskin! Dock skulle jag ha tagit en bättre bild.

1 kommentar:

E L I N sa...

Att pyssla fina födelsedagskort är ju lite utav en passion jag har. Det är ett så trevligt format. Skrivmaskiner är fantastiska. Jag har en skitful, stor, elektrisk version hemma i Linköping. Den är effektiv men ful. Maries var ju galant fin!!! Lite avis.
Väldigt fina kort. Att skriva med ståltråd är fint!!!