lördag 27 mars 2010

Regn

Idag regnar det i Borlänge, rejält. Förutom att det grusar våra planer om att gå ut och springa, så tycker jag det är ganska mysigt. Jag hoppas dessutom att det kan medföra lite mindre snö.

På sommaren är det framförallt skönt med regniga dagar. "Va?!" tänker du kanske nu. "Är du knäpp?" Nej, jag menar bara att det verkligen kan ha sin charm. Visst föredrar jag soliga och varma sommardagar, och tycker det är alldeles för få sådana varje sommar, men när det har varit ett antal soldagar i följd och så kommer den där mörka regniga... Mmm, det är så najs. (Kommer tyvärr inte på ett bättre ord än najs, och det finns egentligen inte ens på svenska)
Jag tänker när det blir så där mörkt, det får nästan gärna åska lite också, och det blir så där svalt och lugnt. Det är så avlappnande på något vis. Tyst och långsamt. Och så får man nya krafter när solen återvänder.

Är det någon mer som tycker som jag, eller är det bara jag som sitter här och förråder den soliga sommaren?

4 kommentarer:

E L I N sa...

Nej jag håller helt med, en regnig dag då och då är helt klart nödvändigt. Då kan man ligga på en soffa och läsa böcker hela dagen, och spela spel och sånt. Och man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte är ute och njuter av det fina vädret! :)

Hahha, ja, svimmningar och luktsalt borde verkligen vara en del i dealen.

Den kostade $11 tror jag, så runt 75 spänns! Jag tyckte det var okej. Vad kostade den i Sweeeden?

Erica sa...

Här är en till som håller med :) För att inte tala om doften av regn en sommarkväll mmm det är lika mycket sommar som en solig sommardag.

Man orkar inte vara i solen hur många dagar på rad som helst heller, så då är det bara skönt om det regnar några dagar mellanåt!

Annars "måste" man ju i princip ta vara på och vara ute i solen när den är framme, just för att det är så få soliga dagar i detta land. Kan vara skönt att bara slappna av och göra annat än att få solsting :D

Sofie sa...

Vad skönt att folk håller med ;) Ja, det är ju framför allt skönt för samvetet som säger åt en att man måste gå ut och passa på när solen är framme annars...

Johanna sa...

Igår var det inte roligt att vara ute i Borlänge, vilket jag var när jag vänyade på bussen och sen gick ifrån bussen till pappa. Svinkallt och blött!

Jag gillar regn när det inte är så kallt. Blir glad av det! :)