tisdag 23 mars 2010

Nyklippt och nöjd

Nu är jag precis hemkommen från frisören. Jag hade nyss en sådär jämn page som helst ska plattas och ligga slätt, en sådan som egentligen inte alls passar mig... När luggen är lika lång som resten. Jag som vill ha volym och hår i ansiktet!
Var endast två månader sen jag klippte mig sist (brukar inte klippa mig så ofta!), men jag gick och klippte mig nu i alla fall, eftersom "min" frisör finns i Järna och vi sällan är där (här). Aldrig på vardagar i alla fall... Det var hon som fixade min brudfrisyr. Mycket duktig frisör som alltid lyssnar och inte bara kör sitt eget race!
Nu känns det lite mer som jag, mera uppklippt och lite mera lugg. Har man som jag fräknar och runda kinder är det väldigt lätt att det blir för gulligt om man har för slätt och ordnat hår, men nu är det fixat så det är lite lättare att få det rufsigt.
Nu är det visserligen plattat, vilket jag nästan ALDRIG gör, men jag är nöjd nu. Hoppas det blir ännu bättre när det är tvättat igen och oplattat!

Inga kommentarer: