tisdag 9 mars 2010

Hus önskas

Jag har bullar i ugnen :) Kanelbullar! Jag längtar tills de kommer ut...

Åh, vad jag önskar att jag ett hus just nu. Önskar att man slapp ha grannar vägg i vägg, slapp höra allt de gör och slapp bry sig om ifall grannarna hör oss eller inte. Mellan köken är det nog ännu sämre isolerat, man hör skrämmande bra när grannen diskar eller liknande! Han måste nästan höra allt vi säger när vi är i köket, om vi inte pratar tyst. Därmed känner man sig ganska avlyssnad vilket inte känns så roligt i ens eget hem. Usch...
Nej, nu önskar jag vi hade hus! Det finns ju visserligen bättre isolerade lägenheter såklart, men hus är ju så mycket bättre på många vis! Då har man verkligen sitt eget. Man får bestämma själv.
Jag behöver inget stort hus! Bara en liten stuga, det räcker gott och väl! Det vore ju alldeles otroligt mysigt! Åhh... Men jag lär få vänta på det. Vi tänker ju inte köpa hus förrän vi vet att vi ska stanna på ett ställe, och det vet vi säkert inte på flera år. Det känns lite tungt, men jag får vänja mig vid den tanken.

Eller finns det kanske någon som vill hyra ut en liten stuga åt oss i Borlänge till bra pris? Någon?

Inga kommentarer: