fredag 19 mars 2010

Några glada dagar

Man vet att det är fredag när grannarna har högljudd fest!

Igår och idag har bestått av en hel massa bra saker! Jag och Marie tog oss en sväng till bland annat Plantagen i Falun, vilket känns som många mil bort, en sväng in på McDonalds med henne och pappa och sen bar det av till Eljo. Det blev en mycket trevlig kväll i goda vänners lag! Det har jag saknat, för jag träffar vänner alldeles för sällan. (Eljo, om du läser detta; du är väldigt bra på att göra kladdkaka! Glömde jag att säga... Den var ovanligt god för att vara en kladdis!)
Väl hemma fick jag (äntligen!) återigen träffa mannen i mitt liv som varit borta ända sedan dagen innan, hehe... Det är egentligen väldigt kort tid, men sakna honom hann jag ändå göra och återförening var ljuv.

Idag har jag lekt med Stella som är hemma från Skottland på en snabbvisit. Mycket trevligt, och månaderna fram tills nästa gång vi ses känns alldeles för många och långa. Om jag inte åker och hälsar på förstås! Det borde jag, men ekonomin uttrycker sin tveksamhet...

Det har verkligen varit skönt att få lite omväxling och verkligen göra saker och framförallt träffa lite folk i några dagar. Den förändringen gjorde mig verkligen gott kände jag!
Nu ska jag ägna mig åt att njuta av fredagkvällen! Och lyssna till grannarnas festande, yippey-yey!

Inga kommentarer: