onsdag 14 april 2010

Sommarsånger

Idag har jag varit på 82-årskalas. Mormor fyller nämligen år idag. Blev fika med den klassiska operatårtan som hon nästan alltid har. Trevligt!

Sen var jag på kör. Det var faktiskt ovanligt roligt idag, och jag tror att det beror på att vi bara var nio stycken där. Det var nämligen estetkonstert samma kväll, vilket bidrog till bristen på folk. Vi som var där sjöng vår -och sommarsånger såsom Längtan till landet (vintern rasat...), Nu grönskar det, Uti vår hage och Sommarpsalm (En vänlig grönskas) etc. Det var fint och roligt! Den sistnämnda ligger mig extra varmt om hjärtat, tycker den är väldigt fin och så hade vi den som utgångsmarch på vårt bröllop. Det är så härligt att sjunga dessa sånger för det känns att det är vår och man längtar mer och mer till sommaren.
Maj måste nog nästan vara en favoritmånad, då det är nästan sommar och allt är nytt och jättegrönt och ofta väldigt varmt. Och tänk, det är nästa månad det! Hurra!

Sköna maj välkommen till vår bygd igen!

2 kommentarer:

E L I N sa...

Åh vintern RA är verkligen den bästa vårsången! Och sommarpsalm är så fin så jag vill dö.. !

E L I N sa...

och jag överdriver kanske lite extra eftersom jag är i ett annat land och allt som är svenskt är helt guldglittrande och fint..