fredag 16 april 2010

Fredagsshopping

Nu har jag varit och shoppat lite i Falun. Tycker bättre av Falu centrum än om Kupolen. Har lite svårt att använda ordet "shoppa", för på något vis förknippar jag detta med en massa handling av saker som bara faller en in, och som inte är planerat. Helt ska man ha minst fyra kassar efteråt, i varje hand kanske till och med! Men så är det väl inte egentligen? Jag brukar ytterst sällan köpa saker som jag har planerat. Jag har inte alltid planerat precis vilken exakt sak jag ska köpa, men ungefär vad åtminstone. Har liksom inte råd att shoppa på måfå. Fast någon gång vill man ju göra det också...

Detta är i alla fall dagens inköp:


En tunika (är väldigt tokig i vita plagg just nu) och en sjal/scarf (vad heter det egentligen?) för att sätta lite färg.

Och så har jag tänkt sätta i mig denna till middag. Jag är nämlig gräsänka ikväll då maken befinner sig i Söderhamn och spelar och jag orkar inte laga mat. Någon måtta får det väl vara på tråkighet nu när jag får lov att vara själv ikväll!

Sådär ja, jag önskar er en trevlig fredagkväll!

3 kommentarer:

Erica sa...

Superfina inköp :) Såna där spetsiga vita saker är så fint och fräscht och något jag alltid drömmer om att ha på mig, speciellt under sommartid då man är solbrun och fin - men dock aldrig köper mig tyvärr. Det förblir endast en dröm.

Linda Marie sa...

Fina saker! Och sugen på pizzan blev jag också... :)

Förknippar ordet shoppa lite med Rachel och liknande personer i någon storstad som bara går ut på stan och så kommer hem med åtta paket från olika märkesvaruhus. Typ. Händer inte mig så ofta faktiskt!
Jag handlar. :)

E L I N sa...

Precis en sån tunika har jag med köpt, på H&M fast i UvEsAv. :)
Jag har också oftast planerat innan jag "shoppar". Något i stil med att jag vet ungefär vad jag vill eller ska försöka köpa. Ibland finns det rentav en lista. Men shopping är det ändå, tycker jag..