fredag 9 april 2010

Dokumentation av en fredag

Idag har jag fikat med min kära syster i Falun. Eller nej, det blev mat istället. Vi hade tänkt sitta på något trevligt café med mycket plats och endast dricka te och prata i några timmar. Bara te tänkte vi skulle vara ekonomiskt. Men icke! Det är så pinsamt dyrt med te på caféer! Mellan 25-30 kr för en påse te och lite vatten. Efter en bra stunds våndande över det höga priset insåg vi att det skulle kosta lika mycket att köpa en pizza någonstans och dela på som att köpa en varsin kopp te, så då gjorde vi det. Gott var det, och mycket mer mättande än bara te kan jag säga. Och synnerligen trevligt sällskap!


Nu har jag en ny plånbok! Har insett att min förra plånbok, den som jag fick lov att ha alla kort i samma fack, INTE längre räcker till! Har man H&M-kort, Ica-kort, Hemköps-kort, IKEA-kort osv osv, då håller det inte i längden. Vet inte hur många gånger jag har stått i kassan någonstans och grävt febrilt i hopp om att få upp rätt kort. Börjar bli rätt pinsamt. Men nu har jag fått denna, mycket mer rymliga, plånboken av Marie i födelsedagspresent! Tycker det är mycket roligare med rött, det är liksom mer gammaldags och stiligt, än vanliga svarta.

Sen har jag varit på Tiimari. De ska lägga ner tror jag och säljer ut allting för halva priset. Det blev ett kollegieblock och gröna kuvert. Satt fint!Sådär ja, det var dagens dokumentation hittills. Resten av dagen ska gå åt till bakning, handling och städning för imorgon blir det kalas! Tjoho!

2 kommentarer:

E L I N sa...

Det där var en riktig vuxenplånbok! :) Den såg mycket praktisk ut! Fin och röd också. Jag hade en liknande förut. Just nu har jag en gul och platt, den är hopplös. Inget får plats. Speciellt inte alla 1dollars sedlar och alla TUSEN mynt. Den går nästan aldrig att stänga.
Alltså JA varför är te så dyrt? Helt sjukt!

Sofie sa...

Elin: Ja, vuxenplånbok kan man nog kalla den! Önskar dock att den var lite mer fylld av pengar och inte bara en massa medlemskort och sånt ;)

Om det är något man blir blåst på mycket pengar av att köpa så är det ju te! Man får ju liksom avsmak för att handla... Löjligt!