torsdag 22 april 2010

Min nya kjol

Var en sväng till Sågmyra igår och tog mig en titt in på Lager 157. Köpte två tröjor åt Henric. Tyvärr inte till honom, utan åt honom. Jag tror det är skillnad. Jag betalade nämligen inte, eller jo, men det får han göra sen. Fast de var ju till honom. Hm...vad krångligt det blev. Jag tror det är skillnad på åt och till, har jag fått höra någon gång i alla fall.
Sen blev det en kjol åt mig, och enligt mig en helt underbar sådan. Jag har länge letat efter en svart kjol i bra material, lagom längd, den ska sitta i midjan, den ska funka både till vardags och finare tillfällen, lagom vidd osv osv... Ja, ni ser ju, det var inte lite krav jag hade, men denna hade allt! Underkjol till och med, och broderier. 300 kostade den, Twist&Tango, hade kostat 700 förut (snacka om rabatt). Kände att jag skulle ångra mig djupt om jag inte köpte den, så då gjorde jag det. Kärlek vid första ögonkastet var det. Här är den:


7 kommentarer:

Erica Oline sa...

Superfin kjol!! :)
Jag vill också åka till Lager 157! Tror jag måste göra det nästa gång jag kommer hem alltså, med risk för att bli bankrutt :P

Sofie sa...

Erica: Tack :D
Ja, den risken är stor på sådana ställen! Lyckades dock begränsa mig ganska bra :)
Finns det inget "Lager" i Lund?

E L I N sa...

Klart det är skillnad på "åt" och "till". Köper man något till någon är det ju mer en gåva medan om man köper något åt någon så köper man något åt en person istället för att den köpte det själv. Man hjälper bara till med köpet liksom.
mycket fin kjol! Ett riktigt kap!

Erica Oline sa...

Har inte sett till mycket till märkesoutlets här, och lager 157 verkar finnas i västervik som sydligast. Men det finns andra nummer på lagren också, tror de brukar heta som vägen de ligger breve, men det kanske är en helt annan typ av affär, du vet lager70 i insjön t ex. Men jag får kolla upp det :)

Sofie sa...

Elin: Ja, jag vet att det är skillnad, men folk använder orden lite hur som helst så det kan lätt bli lite förvirrande...

Erica: Ja, jag tror det är sådär med Lager-numren. Kan ju hoppas att du hittar något! Om du nu vill riskera att bli bankrutt ;)

Johanna sa...

Snygg kjol och bra smak du har! Jag har en exakt likadan nämligen... ;) :) Trivs som fisken i vattnet i den! Hoppas att du också kommer att gilla den! Köpte också min på lager 157...

Kram!
Vad gör du på onsdag? Ska vi ses?

Sofie sa...

Johanna: Nämen oj, det visste jag inte! Ja, vi har visst bra smak vi :) Har du haft den länge?
På onsdag har jag kör... När hade du tänkt då? Kan du någon annan dag?