torsdag 22 april 2010

Tre konstiga saker

Igår var jag med om tre lite konstiga/otäcka saker.

1. Jag såg en man i rånarluva springa över vägen, ungefär vid lasarettet i Falun. Skumt, men vad jag vet har det inte skett något rån i Falun.

2. På kvällen gick jag mellan bussen och Boomtown där Henric skulle hämta upp mig. Det gick en man på andra sidan gatan och gjorde något konsigt hastigt ljud så jag tittade dit och såg att han höll i en såg. Kändes otäckt, även fast han inte såg farlig ut. Men det är ju trots allt Borlänge, på kvällen... En såg kan ju liksom vara farlig.

3. En stund senare när jag gick in på skolområdet kom det en stor svart bil som körde precis samma väg som jag gick, åkte väldigt fort och alldeles för nära så jag kände mig nästan intryckt i husväggen. Sen gjorde den en hastig sväng så jag tvärstannade. Inte alls trevligt. Usch och fy!

1 kommentar:

E L I N sa...

Nej men jösses. Otäcka grejer! Borlänge på kvällen, huvaligen.