tisdag 6 april 2010

Natten till dagen

Nu sitter jag här, på natten till min födelsedag. Klockan är efter tolv så nu är det ju redan den 6:e. Däremot så tycker jag inte riktigt att jag fyller år förrän jag har sovit och sen vaknar på morgonen. Delvis för att det var så det var förr när man gick och la sig före tolv, och delvis för att jag är född på morgonen.

Idag kom vi hem igen, efter vår Skåne-resa. Det har varit en jättetrevlig resa och vistelse som kommer vara ett kärt minne, men glädje är precis vad jag känner för att vara hemma också, för nu är jag verkligen trött på att sova på luftmadrass! Vår säng är dessutom så otroligt skön att sova i, så jag sitter liksom här nu och drar ut på det. Drar ut på det kära återseendet, mellan min säng och jag.

Det gick hyffsat fort att resa idag, samtidigt som det tog hela dagen och var mycket drygare denna gång, för våra luftmadrasströtta ryggar bland annat. Och det är trångt att sitta i baksätet en hel dag, alldeles för trångt. Att åka långt i framsätet är en helt annan femma.
Nej, nu ska jag inte dra ut på detta mer, nu ska här sovas! Jag önskar er en god natt, det tror jag att jag kommer få, hihi!

Inga kommentarer: