tisdag 6 april 2010

Sluttampen

Har haft en kanonfödelsedag, men nu börjar den tyvärr lida mot sitt slut.
Jag har haft familjen (förutom Peter tyvärr) här på kalas tills alldeles nyss och det har varit väldigt mysigt! Jag hade bakat chokladrutor/kärleksmums/frikyrkorutor eller vad de nu heter (kärt barn har många namn) och så blev det marängsviss istället för tårta. Mums säger jag! Var inte så sugen på sockerkakstårta den här gången. Är det en riktig födelsedag utan tårta? Jag hoppas det. Sen har jag fått en massa fina presenter! Konstaterade att alla var väldigt bra på det där med presenter.

Nu ska jag städa köket efter kalaset (Diskmaskin, var är du?), och sen ska jag nog ha lite efterfest med Henric. Han skulle ha haft en racer-lektion från 9-21 idag var det tänkt, vilket bidrog till en smärre kris för min del. Skulle jag få fira hela min födelsedag utan min älskling? Katastrof! Men tack och lov blev det framskjutet! Pjuh!

De här flaskorna påskmust fick jag av Henric i morse, för han är väldigt medveten om att jag anser det vara "Livets dryck".

Uppdukat.

Marängsviss alias hovdessert.

1 kommentar:

E L I N sa...

Jösses vilket party! Alltså, jul/påsk/festmust ÄR livets dryck! Du är en lyckans ost, måste jag säga! :D