tisdag 4 december 2012

Lucka 4 - Mina bästa budgetjulklappstips

Julklappshandel blir ofta dyrt i slutändan och vill du begränsa det lite och samtidigt ge bort lite personliga julklappar så kommer mina tips här nedan. Funderade över detta och kom fram till att jag kanske borde sammanfatta mina tips med "julklappar i burk." Det är nämligen mina bästa tips! Köp fina glasburkar och fyll dem med te x:

Hembakta kakor
Kolor
Chokladbollar
Muffins
Eller något annat litet och ätbart.

Eller gör egen:

Marmelad
Sylt
Lemon curd

Gör ditt eget te! Här finns t ex ett recept på hur man gör ett juligt chaite!

Baka bröd!

Många har inte tid att baka bröd eller göra egen marmelad och skulle bli jätteglada om de fick smaska på hemgjort sådant för ovanlighetens skull. Har inte du heller tid med sådant? Räkna i så fall bort tiden det skulle ta för dig att irra runt i affärer efter en julklapp till ett någorlunda pris så ska du se att det kanske ändå jämnar ut sig lite...

Vill du ge bort något som inte är ätbart? Fyll burken med värmeljus! Sätt på ett fint band på burken och vips har du en fin och mycket användbar julklapp. Värmeljus går åt för de flesta och glasburken kan också återanvändas.

Om vi nu ska frångå det här med burkar en stund då... Köp enkla skrivböcker och klä in dem i vackert papper och knyt in en bunt skrivböcker i ett snöre. Billigt, användbart och går fort att göra.

Köp en fin skrivbok och fyll dem med dina favoritrecept. Jag skulle bli jätteglad för detta och det är en ytterst personlig julklapp som visar att du har tänkt till lite och lagt ner tid på detta.

Detta är vad jag kan komma på just nu, men låt fantasin flöda! (För att vara lite klyshig, för det får man, särskilt kring jul!)

Inga kommentarer: