onsdag 12 december 2012

Lucka 12 - Fem favoritplagg

Oj, vad svårt det var att välja! Jag har jättemycket kläder som jag tycker mycket om. Man väljer dessutom lätt de plagg man gillar bäst just nu vilket oftast är de som är nyast då de är roligast för stunden. Här kommer dock fem plagg som har varit mina favoriter under en lite längre tid:


Jag är helt förälskad i den här klänningen. Tycker verkligen otroligt mycket om den och det sitter som en smäck. Tyvärr kommer tillfällen att använda den alltför sällan... Satt i timmar (för några år sedan) och letade efter den på ebay i olika länder och fann den till slut i Tyskland i min storlek. Glädjen var stor!


Min rostfärgade tröja. Köpte den som jobbtröja på Flash förra hösten och har använt den väldigt flitigt både på jobbet och fritiden. 


En liten nyare favorit som jag köpte i somras på Flash. Väldigt söt och passar till mycket. Bra när man hittar jobbkläder som man trivs så bra i. 


Min folkloreinspirerade kjol från Indiska. Även det jobbkläder då jag jobbade där. Högg den i princip direkt jag såg den för jag tycker den är så fin!


Mina bästa svarta strumpbyxor! Är fina, precis lagom tjocka och sitter hur bra som helst i midjan. Fick dem av min svärmor i julklapp för två år sedan och tyvärr, tyvärr börjar de bli lite utslitna på vissa ställen och har redan genomgått några mindre lagningar. 

Inga kommentarer: