lördag 1 december 2012

Lucka 1 - Vad jag gör om jag har tråkigt

- Jag bakar. Det är något jag ofta gör när jag antingen har tid över eller när jag inte känner för något annat. Matbröd eller fikabröd, det varierar lite. Matbröd är dock ofta lite mer inplanerat, det tar längre tid, men t ex. kakor är något som oftast sker spontant då jag inte känner för något annat.

- Jag pratar med min syster. Henne kan man döda hur mycket tid som helst med genom att bara prata strunt. (Och viktiga saker också så klart!)

- Jag bloggar. Har jag inget att göra kan jag alltid sätta mig och knåpa ihop något blogginlägg. 

- Jag ser på film. Dock föredrar jag att göra det på kvällarna, men är jag ensam hemma och har tråkigt, då kan det mycket väl hända att jag betar av några avsnitt av någon tv-serie. 

- Jag klipper film. Jag har alltid något filmklipp på datorn som behöver redigeras lite. Roliga klipp som behöver klippas ihop eller ett klipp som behöver textas för att man ska höra allt vi säger. 

- Jag fastnar vid datorn. Detta är inte något som egentligen gör dagen roligare, bara att det är bekvämare att slösurfa än att börja med något projekt. Tyvärr är det så och det tar för mycket av min tid. Mina andra punkter finner jag egentligen mycket mer roande.

Det finns även en hel hög med andra saker jag gör på min fritid, men detta är väl helt enkelt de vanligaste punkterna som jag tar mig för när jag har tråkigt. 

Inga kommentarer: