torsdag 1 december 2011

Lucka 1 - Min familj

Kom på att jag kan göra det lätt för mig genom att kopiera det som stod i vårt bröllopshäfte om alla våra gäster när vi gifte oss. Så här stod det då:

Pappa: Enduroglidare som genom tiderna ägt titlar som vaktmästare, fastighetsskötare, kvartersvärd och bovärd. Springer gärna inomhus efter en plastboll med hål i.

Mamma: En trafiksäkerhetens förkämpe med förkärlek för små fäderfän. Tuggar varje munsbit minst sextio gånger.

Marie: Sofies syster och förtrogna i alla lägen. Älskvärd bokslukare som kan vara överraskande rak på sak och diskuterar gärna påhittade människor från 40-talet i timtal.

Peter: Inkörd bussnörd. Har förmodligen den största samlingen lagligt ägda dvd-filmer i de flesta sällskap. Nyttjar endast bäst-i-test-produkter.

Och så är det ju så här att Henric är min "nya familj", eller vad man ska säga. Han är ju faktiskt min familj. För jag anser att man är en familj även om man inte har barn, men det där tycker ju folk lite olika om. Men jag tycker det. Så, utan att citera bröllopshäftet:

Henric: Morgontrött gitarrnörd med känsla för problemlösning och hjärtat på rätta stället. Kramas bättre än någon annan och gör sin fru till den lyckligaste i världen.

Och så måste jag avsluta med att säga att jag älskar min familj hur mycket som helst! Utan dem vore jag ingenting.

Inga kommentarer: