torsdag 15 december 2011

Lucka 15 - Min senaste dröm

Jag brukar nästan alltid komma ihåg vad jag har drömt, men den från i natt minns jag bara osammanhängade sekvenser, men igår minns jag.

Jag drömde att jag umgicks med min goda vän Eljo. Vi hade inte träffats på ett tag och satt i mitt rum i mitt barndomshem och väntade på att hon skulle bli hämtad och skjutsade därifrån. Det var extremt tråkig stämning, men vi försökte leka en lek. Leken gick ut på att man hade en hög med saker framför sig och så höll man i en tom hushållspappersrulle och försökte nypa fast en av grejerna med den utan att den andra såg det och stoppa en den i rullen och så skulle den andra gissa vad det var som man nöp fast. Grejen var att det i princip var omöjligt att inte se vad det var för en grej, för det var så klumpigt. Grymt trist lek som vi satt och höll på med i en evighet.

Inga kommentarer: