lördag 3 december 2011

Lucka 3 - Mina förebilder

Jag och min syster diskuterade den frågan en gång när vi höll på att förebereda mig inför en arbetsintervju.

Min man är en förebild för mig när det gäller många saker. Till exempel så beundrar jag honom för att han vågar förverkliga sina drömmar och vågar satsa, även fast det inte är någon trygg och lätt bransch han ger sig in i. Han ger sig in i det som intressar honom med en enorm beslutsamhet och lägger ner så otroligt mycket tid och energi på allt han tycker är intressant och roligt. Så mycket att han kan nästan ALLT om ett ämne! Det fascinerar mig verkligen!

Dessutom beundrar jag honom för att han är så trygg. Han tror alltid att allt kommer att lösa sig och är alltid en stadig pelare i mitt liv.

Sen ser jag även upp till min syster för att hon är så snäll och tålmodig. Hon hetsar liksom inte upp sig och får utbrott för saker som jag skulle få det för, utan hon är lugn och trygg, samtidigt som hon kan vara helt crazy, på ett bra sätt.

Det finns så klart även en massa människor som jag ser upp till och beundrar, men som jag inte orkar ta upp här. Och så Jesus så klart. Om det är någon som har missat att jag är kristen så vet ni det nu. Han var en man som alltid gjorde gott och som älskade mer än någon någonsin har älskat. Det är en förebild som heter duga!

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja, Jesus är en bra förebild! :) Inte helt lätt att komma ut som kristen i Sverige idag dock. Tro mig, jag vet. I alla fall så gjorde ditt inlägg mig glad! Snubblade in på din blogg idag och kunde konstatera att vi gifte oss på samma dag (som hundratals andra säkert också gjorde, men ändå). Fint att det finns fler som har som favoritdag den 15 augusti 2009 ;)

Tittar nog in fler gånger - du har en fin blogg!

Sofie sa...

Elin: Tack och vad roligt att höra! Kul! Det finns ju så otroligt många datum att gifta sig på så det är inte varje dag man stöter på någon som gift sig på precis samma datum :)
Du är väldigt välkommen och hoppas att du vill fortsätta läsa! :)