tisdag 28 juni 2011

Otrevlig dam

Skyndade mig nyss till Ica för att köpa en sådan där grön posten-påse och skicka en sak åt Henric, som han kom på i sista sekunden. Jag var där klockan 18 och det är då de ska tömma. Frågade då kassörskan:

- Har de tömt än? - Nej, men de gör nog det när som helst.
- Okej, tack, vad bra, säger jag snabbt och rycker åt mig kvittot och skyndar vidare till inslagsningsbänken för att skiva adressen. Då säger damen i femtioåraåldern, som stod efter mig till kassörskan:

- Ja, det man inte har i huvudet får man ha i benen!

Tack, för den du! Jag är rätt övertygad om att hon syftade på mig. Är det någon mer än jag som tycker det var en rätt elak och hemskt onödig kommentar? Jag kände mig i alla fall lite förnärmad... Högt och tydligt sa hon det. Blä för sura damer!

Inga kommentarer: