söndag 12 juni 2011

Med nya ögon


Ibland är det bra att få lite distans till saker och ting, till exempel platser. Insåg hur fint det egentligen är hos pappa, kring huset där vi bodde sen jag var tio år. Det är ju en jättefin gård med en massa grönområden, äppelträd och fårhagar! (Kanske inte bästa tänkbara bilderna, men de är tagna för att jag hade tråkigt medan grillen blev klar.) Man ser det liksom på ett helt annat sätt när man inte längre bor där!

Samma sak är det med Falun. Nu tycker jag att Falun är en helmysig stad som är bra på många sätt, jag ser och uppskattar saker som jag aldrig tidigare tänkt på. Jag är ju uppvuxen i Falun, men har bott borta några år nu flyttat tillbaka. Det är verkligen en helt annan sak nu! (Framförallt när jag bland annat har bott i Borlänge, som jag INTE gillar som stad!) Nu ser jag verkligen allt med nya ögon. Det är bra!

Inga kommentarer: