onsdag 8 juni 2011

Bra och dålig service

Visst blir man glad åt god service? Det är inte alltid man får det, men när det väl händer blir åtminstone jag väldigt uppmuntrad. Idag hade jag mailat H&M med ett problem, och så ringde en kvinna upp mig lite senare. Hon var jättetrevlig, förklarade bra och gjorde ett undantag för att jag hade hört av mig till dem. Hur bra är inte det? Mera sådant!

Kan tillägga att man även kan bli riktigt redigt irriterad när det är tvärtom, att man får dålig service! Fick det på en restaurang för ett tag sen... Så där riktigt otrevligt, en kvinna som inte lyssnade på vad jag sa, jag hann knappt beställa innan hon började bråka med sina kollegor. Så man fick ropa åt henne flera gånger utan respons, fast man var en halvmeter ifrån henne... Inte okej! Särskilt inte när man inte har så mycket pengar och när man då väl unnar sig någonting, och så är det dålig service! Inte okej... Och jag är inte heller speciellt kräsen. Men nu kanske jag skulle ha tagit de där exemplen tvärtom och slutat med någonting bra... Jaja!

Inga kommentarer: