fredag 24 juni 2011

Nykläckt

Jag har sett något helt fantastiskt! Det finns en fågelbo vid dasset vid sommarstugan där vi befinner oss och i det ligger det små, små prickiga ägg, stora som chokladägg ungefär, och igår när jag gick förbi och kikade så hade det kläckts en liten fågelunge som låg där och andades mellan skalhalvorna. Hur fint som helst!!! (Märk väl att jag vanligtvis inte brukar använda fler än ett utropstecken i taget) Alldeles, alldeles färsk var den! Och Henric kikade idag och då var det fyra stycken kläckta! Livet är ju fantastiskt och nya liv är ännu mer fantastiskt!

Ps. Jag har glömt min kamera hemma, det är därför alla inlägg är så bildfattiga...

1 kommentar:

Marie sa...

Nejmen, o så sött! Har jag aldrig sett i verkligheten. Extra synd att du inte har kameran med...