torsdag 16 juni 2011

Recension: Body Shop Ionic Clay Mask

Nu mina kära läsare tänkte jag att jag skulle ta och recensera en produkt, så om ni tycker det är fullständigt ointressant så titta bort!


Jag har provat Body Shops Seeweed Ionic Clay Mask, som ska vara "en skönt djuprengörande mask att använda en gång i veckan för att motverka glans och orenheter."

Färg: Grågrön
Konsistens: Tjock och seg som lera, men det är väl liksom det det är. Små prickar i.
Pris: 219 kr på Body Shop (Men jag köpte den på ebay för ca 100 kr)
Doft: Ganska fräsch. Kan inte bestämma mig om jag tycker den luktar bra eller ej, någonstans mitt emellan.

Fördelar: Jag måste säga att jag verkligen tycker att den fungerar! Huden blir otroligt mjuk och len efter användning vilket håller i sig ganska länge, den känns dessutom väldigt rengjord.
Jag har dessutom provat ett par gånger när jag har känt att något dumt varit på väg, en finne eller så, så har jag haft på lite av masken på just det stället bara, innan jag gått och lagt mig (tvättat av det också då så klart) och så har den varit borta dagen efter, eller åtminstone redan på väg bort!

Nackdelar: Det enda jag kan komma på är att burkens lock kan vara lite svårt att få av ibland. Och så rivs det lite när man tvättar av masken, särskilt om man gör det med bomullspads pga av de där små prickarna som är i, men det är nog egentligen meningen för att man ska bli ordentligt skrubbad. Så det blir nog egentligen en fördel!
Priset är väl också en nackdel, den är ju rätt dyr med orginalpriset. Fast samtidigt räcker den väldigt länge tycker jag!

Jag skulle nog faktiskt ge den en femma! I med att jag har lyckats få tag på den så billigt på annat håll, annars hade det nog dragit ner betyget lite. Men jag rekommenderar denna starkt! Den håller verkligen det den lovar och jag tycker den är bättre än många av dessa engångsmasker som man köper för tjugo kronor... Och det blir ju också dyrt i längden!
Man blir verkligen ren och len och tror faktiskt att den på lång sikt gör hyn bättre!


Så alltså, 5/5 cupcakes!

2 kommentarer:

Marie sa...

Intressant recension, lagom lång och lagom detaljerad. Känner att man får en bra bild av produkten. Blir ju lite sugen på att prova den! :)

Och söta cupcakes! :D

Stella sa...

Tyckte också väldigt mycket om din recension och blev också jättesugen på att prova den! Ska nog gå till Body Shop och kika någon dag. Det är ju lite billigare i UK än i Sverige :)