fredag 3 juni 2011

Monopol och varma chips

Igår var det Monopol som stod på schemat, men mina syskon. Monopol Europa var det faktiskt, då köper man europeiska städer istället för gator och betalar med Euro.

Sen bar det av till Falu-kalaset med Marie och vi inhandlade varma chips! Mums!

Det är barndomen för oss och medför en riktig nostalgitripp, då vi fick det när vi var små och besökte Falan-gallerian med mamma, om vi hade tur!

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar evenemang som Falukalaset eller ej... Det är tråkigt att det till så stor del är ett tillfälle för folk att supa som bara den och skräpa ner. Och så säljs det en väldig massa skräp, liksom på alla marknader numera. Men samtidigt så finns det mycket gott att köpa och äta och det brukar alltid vara fint väder och man träffar alltid en massa folk man känner och det är lite liv i Falun. Så jag tycker nog om det också faktiskt! Som med så mycket annat finns det både bra och dåliga sidor.

Inga kommentarer: