torsdag 16 juni 2011

Värdelös undersökning

Idag fick jag ett helt idiotiskt samtal med en undersökning. Tre frågor hade han:

Tycker du om att shoppa?
Har du shoppat på internet ellet postorder någon gång?
Hur mycket shoppar du för per år?

Hur ofta får de egentligen nej på de två första frågorna? Visst, alla kanske inte älskar att shoppa, men det är väl inte så vanligt kanske att man helt och hållet ogillar det...
Dessutom visste jag inte vad jag skulle svara på fråga tre, för jag har verkligen ingen aning alls! Då var han bara tyst och gav mig inga alternativ heller. Sen var han nöjd och lät så tacksam SÅ och ville erbjuda mig trosor för bara portopriset, som skulle vara i jättebra kvalitet och så vidare, och så vidare... Men hallå, vem vill egentligen köpa trosor som man inte ens har sett? Knappast jag!

Vem betalar dessa personer för att göra så onödiga undersökningar? Kan de inte forska i något intressant istället?

Inga kommentarer: