torsdag 26 maj 2011

Indisk mat med Syster Yster


Maken gick kväll i skolan idag och jag kände inte för att spendera kvällen i min ensamhet, så jag bjöd in syrran på lite mat. Indiskt blev det! Varför sa jag just LITE mat? Det var ju långt ifrån lite mat, det var jättemycket mat! Två sorters nudlar tog vi, och ris. Mycket mysig kväll! Och mycket, mycket mat! En enda tugga till hade inte gått ner...

Nu får ni hålla tummarna för mig igen och be och allt vad ni vill göra som kan vara till min fördel! Jag får ett jätteviktigt besked imorgon och resultatet betyder jättemycket för mig! Att det blir ett positivt resultat alltså... Är nervös som en liten minigris som ska sova borta första gången! Typ... Var den bästa liknelsen jag kom på i skrivandets stund.

Nu ska jag diska och röja upp i köket. Det blev kaos där när jag lagade mat! Glasnudlar över hela golvet och sånt där! Och kokosmjölk över hela disken... Ibland går det finfint att laga mat och man sullar inte alls, och ibland är det tvärtom. Var stora sulldagen idag!

Inga kommentarer: