tisdag 3 maj 2011

Nya hus åt mina blommor

Har hjälpt mina blommor att flytta idag och gett dem ny mat. De har fått ny jord och fått flytta in i sina nya hus (krukor). De har inte mått så bra på sistone på grund av näringsbrist och lite annat, men jag tror att de kommer på bättre av lite miljöombyte. Jag har en stackars blomma som jag kallar för "trutblomman" som är min lilla bebis. Den har röda små trumpeter när den blommar och söta små ludna blad, men har varit hemskt krasslig rätt länge, men jag hyser hopp och längtar efter den dag den ska stå praktfullt i fönstret igen och trumpeta!
Skönt att äntligen få lite enhetliga krukor! Förut har det bara varit en massa ihopplock av gamla krukor från min uppväxt och så vidare, och det har sett gräsligt ut tillsammans, särskilt när blommorna dessutom inte har sett så pigga ut. Men vad passar bättre på våren än lite omplantering? Vi låtsas inte om att det har snöat idag...

Inga kommentarer: