onsdag 18 maj 2011

2 - Någonting jag ångrar

Det finns så mycket saker man ångrar så klart. Samtidigt så är det nog inte så mycket i mitt fall egentligen. Jag kan inte komma på några riktigt allvarliga saker, tack och lov. Däremot är jag väldigt bra på att ångra att jag inte sa något. Att jag inte sa ifrån eller sa vad jag tyckte, eller sa det där skämtet eller föreslog ditten och datten. Det hände oftare att jag ångrar att jag inte sagt något än att jag ångrar något jag har sagt...


En grej som jag i alla fall skäms en del för är hur själviskt jag och en vän behandlade en annan vän en gång på mellanstadiet. Jag, vän 1 och vän 2 umgicks en del, vän 1 och vän 2 hade varit vänner längre. Sen en dag bestämde sig jag och vän 1 för att skriva en bok. Varenda rast gick åt till att skriva på den där boken och när vän 2 frågade vad vi skulle göra så svarade vi att vi skulle skriva på vår bok så hon kunde inte vara med. Därför fick vän 2 umgås med de andra tjejerna medan jag och vän 1 blev bästisar och umgicks bara med varandra och skrev på vår bok.
Grejen är att jag insåg inte då hur elaka vi var! Jag tänkte bara att vi skulle ju skriva på boken och då kunde inte vän 2 vara med. Uppenbart liksom! Jag har på senare år insett att det var otroligt oschysst och jag känner mig dum för jag har liksom inte haft någon kontakt med vän 2 sen dess heller... Det ångrar jag! Även fast jag och vän 1 blev så goda vänner och hade roligt med vår bok. Vi var elaka, så var det bara. Tycker att jag var ett ganska snällt barn annars (inte alltid, men för det mesta), men där var jag inte vad en vän ska vara!

3 kommentarer:

Stella sa...

Det var väldigt själviskt gjort och jag ångrar också det. Dock gör barn sådant, och även värre saker, hela tiden. Detta visar att du inte har jättemycket att ångra, vilket är bra :) Kul den här grejen med listan! Är nyfiken på att höra om alla de andra punkterna också!

Sofie sa...

Stella: Haha, förlåt om jag hänger ut dig :P Detta är väl kanske inte direkt det värsta jag har gjort i hela mitt liv om man säger så, finns värre saker så klart, men det var vad jag kom att tänka på nu och var lagom privat för att skriva om! :)

Stella sa...

Haha! Det gör ingenting! Det är jag som hänger ut mig själv genom att kommentera ;) kram på dig!