tisdag 17 maj 2011

1 - Saker du inte visste om mig

- Jag har måtlådefobi (Jag har OTROLIGT svårt att äta mat som har legat i matlådor. Jag tycker det är obehagligt att bara ta i en matlåda. Att lukta i en matlåda skulle betyda döden. Jag har till och med svårt att äta en smörgås som har legat nerpackad i en plastpåse bara en liten stund, då blir det lite "matlådeeffekten". En vit matlåda som är orange inuti av tomatsås är något av det äckligaste jag vet... Är dock inte stolt över detta för det försvårar så hemskt mycket. Särskilt om man ska på picknick...)

- Jag kan stänga öronen (Jag kan, utan att hålla för öronen, stänga till i hörselgångarna så jag hör väldigt mycket sämre. Trodde fram tills nyss att det var något alla kunde. Detta är väldigt praktiskt när man är gift med en musiker och när man har händerna upptagna när högt ljud uppstår.)

- Jag har träffat en skådespelare från Sagan om Ringen (Bevis kan komma i ett senare inlägg.)

Jag har fått vykort från Astrid Lindgren (Bevis även här kan komma vid ett senare tillfälle.)

- Jag har balettfötter (Får väldigt ofta komplimanger för mina fötter av andra dansare eller danslärare och fick ofta vara exempel under gymnasietiden hur ett par perfekta dansfötter skulle se ut.)

- Kaffe biter inte på mig (Är ingen kaffedrickare, men jag har aldrig någonsin märkt den minsta skillnad när jag har druckit kaffe, har aldrig blivit piggare eller haft det minsta svårt att sova.)

- Jag kan kula (Ni vet, höga lockrop inom folkmusiken.)

- Jag får ont i gommen av banan. (Det är det enda tecknet jag har på någon slags överkänslighet. Kan äta banan tillsammans med annat, t ex fruktsallad, men inte skala en banan och bara äta, då får jag jätteont!)

- Det kliar i tungan när jag är nervös (När jag är riktigt nervös så kliar det väldigt mycket i tungan så jag vill bita och skrapa tänderna mot den.)

- När jag var liten hade jag en låtsaskompis som hette Puttermutter. (Han bodde i Kronlandet där jag var prinsessa. Jag brukade undervisa min syster om Kronlandet i "Sofies berömda skola".)

- Jag kunde inte höra ordet ”Ris a la Malta” när jag var liten utan att må illa, under flera års tid. (Blev magsjuk en gång efter att jag nyligen ätit det, så jag mådde illa varje gång jag hörde det. Vilket så klart min pappa och min bror tyckte var roligt och envisade med att säga i alla fall.)

- Mitt favoritgosedjur var en hermelin. (Hon hette Melina och jag köpte henne ett lila katthalsband med en pingla. Hon var min absolut viktigaste ägodel! Jag drömde ofta mardrömmar om att det började brinna och då var hon den viktigaste att rädda!)

1 kommentar:

E L I N sa...

Hihi, vad kul att höra! Mest fascinerad är jag över matlådefobin och att du kan stänga öronen! Coolt ju. Men jobbigt med matlådorna, hur äter du då mat på jobbet ?