tisdag 11 maj 2010

Göteborg - dag 2

Vi hade inte beställt någon hotellfrukost tyvärr, för det var lite för dyrt, så istället blev det att äta medtagen frukost. Smörgåsarna som smakade kylbag var dock ingen höjdare... Vi var i alla fall nöjda med att det var hotell och inte vandrarhem med tanke på att utcheckningstiden skiljer sig en del. Klockan tolv checkade vi ut och då åkte vi till mässan igen. Idag var det tävlingar som gällde, och på jakt efter gratis strängar. På vissa ställen delade de nämligen ut gratis strängar. Och så var det en massa tävlingar på diverse ställen där man skulle fylla i några rätta svar och så var det dragning vissa tider och då kunde man vinna lite olika priser. Jag är ju inte gitarrist, men det hindrade mig ju inte från att kunna delta och vinna saker och samla strängar åt Henric. Blev ju mer när man var två.
En gång fick vi dela upp oss för det var dragning samtidigt av två olika saker, och jag placerade mig hos Gibson. Men det var så lite folk där, för alla var på den andra, så de brydde sig inte om att ha någon utlottning. Jag gick i alla fall fram och frågade och då bestämde de sig för att lotta ut det till mig, vilket var en Gibson-keps och ett paket av Henrics favoritsträngar som kostar ca 200 kr i vanliga fall. Så man kan väl säga att jag vann! Det lönade sig att visa lite engagemang. Och de tyckte säkert det var roligt att jag var tjej och kom fram, för man kan då lungt säga att mässan dominerades av män. (Henric fick också keps och strängar där sen förresten)

Här kommer nu en liten genomgång av även denna dag, i bilder:


Jojje Wadenius spelade...

...och Spotnicks! Det tyckte jag var en riktigt fin merit. Åtminstone om man pratar med lite äldre generationer...

Sedan tog vi oss en sväng till havet och fotograferade svanar! Det fanns över tjugo stycken där. Tror aldrig jag har sett så många på en gång... Värsta Svansjön liksom!

Svandans!

Så här såg vi ut i våra fina Gibson-kepsar! (Gibson är ett gitarrmärke för er som inte vet det)

Jag var glad!

Henric var glad!

Gräset var grönt, och det gjorde mig ännu gladare!

Blommorna blommade för full också! Det fanns MASSOR av styvmorsvioler och jag tycker de är så fina!
Här är ett gäng.

Det fanns en liten söt, vit fyr också, som fick lov att förevigas.

Det här är vår insamling och våra vinster från dagen. Det är värt en hel del kan jag säga!

Jag, som inte tänkte prova förstärkare under mässan hade ett mål; jag skulle hitta en souvenir! Och då blev det denna T-shirt! Vad kan bättre visa att man varit på Fuzz-mässa liksom?

Så här fint glittrar den!

Så, detta var en lite genomgång av vår resa, som var så otroligt, fantastiskt rolig! Kommer som sagt minnas allt med fröjd och glädje. Mycket av tanken med resan var också att få komma iväg från allt vad vardag innebär och bara slappna av och ha roligt, och det lyckades vi med utan problem. Jag tänkte nästan ingenting på sommarjobbsproblemen vilket var otroligt skönt. Nu ser jag fram emot nästa roadtrip! Vi får se vad det blir.

3 kommentarer:

E L I N sa...

Hahha matchande Gibson-keps bilden var verkligen klockren! :) Vilken lyckad resa måste man säga, där tjänande ni ju ihop en rejäl slant på strängarn också!
Roadtrips är bra!

Erica Oline sa...

Ni verkar ha haft det kanonbra! Wohoo! Kul att se bilder, då får man följa med lite ut på äventyret :)

Erica Oline sa...

Gratis prylar är ju inte heller fel :)