måndag 10 maj 2010

Göteborg - dag 1

I lördags bar det av till Göteborg och humöret var på topp! Vi hade ju verkligen hoppats på den här resan, men visste länge inte om det skulle bli av.
Någon gång i femtiden gick vi upp och packade kylbag och åkte iväg, men som vanligt tog det längre tid att göra sig klar än man tror. Det blev några stopp med bland annat pastasallad ätandes på en åker. Jag skulle i alla fall säga att allt under resan kommer att vara kära minnen framöver! Här kommer en litet genomdrag av första dagen i bilder:

Jag var tvungen att ta en klassisk roadtripsbild. En sådan som jag tar vid alla resor, trots att de är så dåliga.
Det är ju ganska många mil från Borlänge till Göteborg, så några fikapauser behövdes, och de innehöll redigt med socker.

Jag var väldigt nöjd med detta!


Så här såg det ut när vi kom fram till mässan, sisådär runt klockan tre.

Så här såg man ut när man hade varit där.

Hotellet! Inte det snyggaste kanske...

...men det matchade bra med vår kylbag!

Mässan bjöd på väldigt mycket folk och väldigt mycket gitarrer. Första dagen där gick åt till att prova några förstärkare som Henric har velat prova jättelänge, och prata med några kändisar inom förstärkarvärlden. Tommy Folkesson till exempel, förtärkargurun nummer ett, tyckte väldigt mycket om Henrics gitarrspel och bad om hans mail och telefonnummer. Så det kan gå!

Hotellet var väl kanske inte det snyggaste utvändigt, och färgvalet inne var inte riktigt min smak, men i övrigt var det bra! Lite för mjuk säng, men jättebilligt och fräscht. Var skönt att avluta en sådan lång och bra dag på hotell framför en film!

Inga kommentarer: