fredag 21 maj 2010

Tvättstugeproblem

Jag hade hoppats att jag skulle slippa sådant där legendariskt tvättstugetjafs, men ack, inte!

Igår när jag och Henric skulle tvätta hade vi inte tvättat på jättelänge vilket alltså betydde mycket tvätt och inget rent! Det var liksom verkligen ett måste att tvätta och tiden hade varit bokad i flera veckor. Vad händer då när vi går ner dit? Jo, något har tvätt i våra maskiner!
Finns det något som säger att om personerna som har tid inte infinner sig precis direkt när tvättiden börjar, så får man ta deras maskiner? NEJ!
Vad gör vi då? Jo, vi går in och skriver en lapp. Vi har ett block med flera färger, det blir en röd lapp! Jätteröd! Jag är inte så mycket för sådana där lappar som svenskar visst numera gillar att skriva (som hamnar på argalappen.se), med svordomar och hot, men det blir en aningen sträng lapp där vi uttrycker vårt missnöjde och ber personen avsluta så fort som möjligt. Nästa gång vi går dit, när hans/hennes maskin ska vara klar är tvätten borta. Det var ju bra, men vi hade i alla fall inte tid att tvätta allt som vi behövde tvätta, och absolut inte få allt torrt. Det resulterade i behovet att boka en ny tid, redan idag, klockan elva.

Det är inte slut nu. Vad tror ni händer när jag går dit idag, på min bokade tid för att tvätta resten? Ja, så klart, något har tagit en av mina två maskiner IGEN!
Så här ligger det till: Vi har en tvättstuga med fyra maskiner och man bokar två av dem, så två personer kan ha tvättstugan samtidigt. Den andra tiden, som jag aldrig bokat, med de sämre maskinerna, hade ingen bokat idag. Så varför går då denne person (som tydligen inte kan boka själv!) inte och tar de som ändå ingen har bokat, istället för mina som jag har bokat? JAG ville inte ta de andra, för de centrifugerar mycket sämre. När hans/hennes tvätt nu var klar tog jag ut den och stoppade i min. Hade gärna skrivit en ny lapp, men det fanns ingen penna där nere... Där är vi nu.

Ni kanske tycker jag är patetisk nu som blir så irriterad över detta kanske obetydliga problem, men nu har det hänt två dagar i rad! Så kul tycker jag inte det är att få tvätta två dagar i rad, för att min tid blir kraftigt förkortad. Inte tycker jag att det är roligt att behöva bråka med grannarna heller, vare sig det är som nu, utan att mötas, eller inte!

Inga kommentarer: