fredag 14 maj 2010

Tacofrossa

Nu gott folk har jag i alla fall blivit kallad på intervju! En gruppintervju (hu, låter läskigt!) så nu får ni hålla alla tummar och stortår och liknande för mig, för jobb behöver jag verkligen!

Idag vaknade vi verkligen hur sent som helst! Tänker inte säga när för det är på tok för mycket... Jag hade drömt jättekonstiga drömmar hela natten. Bland annat om att jag och Henric var hemlösa och på flykt samtidigt. Och så var vi hemma hos Lasse Kronér och snodde lite mat. Jag uppehöll honom, medan Henric proppade en liten gul hink full med chips och äpple. Sen sprang vi iväg. Det finns inga gränser på mina drömmar jag drömmer om nätterna just nu alltså!

Eftersom vi gick upp så pass sent tycker jag inte vi har hunnit med någonting idag nästan. Vi var in en sväng på kupolen där jag köpte en present och två par strumpbyxor, sen har vi handlat och ätit tacos. Det sistnämnda var absolut det bästa! Finns nog inget jag älskar så mycket som det, i matväg... Och när man bara är två så får man äta hur mycket som helst också! Mmm... Det är en sådan sak som jag tycker är lika gott hela tiden, även när man redan är mätt nämligen.

Imorgon ska det bli sol och varmt så jag hoppas på en picknick på dagen! På vår "balkong" (på vår balkong, på vår balkong, hoppar bofinkarna hage hela dagen lång...) har vi bara eftermiddagssol tyvärr...

4 kommentarer:

E L I N sa...

Hahahah vilken rolig dröm! Jag drömmer också helt sjuka, långa och detaljerade drömmar jämt. Det är konstigt!
Hahahah, fnissade sjukt mycket åt "på vår balkong" även fast jag inte ens kan sätta fingret på var jag hört låten eller hur låten går så hörde jag melodin hur tydligt som helst när jag läste det. Sjukt!

Sofie sa...

Elin: Jag undrar vad man får alla knäppa drömmar ifrån. Ibland känns det konstigt att de faktiskt är ens eget huvud det kommer ifrån!
Haha, den där låten dök bara upp sådär när jag skrev "på vår balkong"! Hade helt och hållet glömt bort den :)

Erica Oline sa...

Lycka till på intervjun! Jag har faktiskt aldrig varit på en enda jobbintervju så jag har inte så många tips hehe men det skall nog gå bra! Har Henric sökt nå jobb då, eller är det som sköter ekonomin i sommar? :)

Det är härligt med såna där långa drömmar när de är roliga, inte när det är hemskingar. Det är ofta massa folk med i dem också, så man nästan tror att man har träffat dem sen när man vaknar. Jag drömmer nästan jämt att jag är eller är på väg utomlands och glömmer alltid allt jag skall ha med mig, eller glömmer att ta på mig kläder och jag kan aldrig ta mig nånstans. Man skall alltid iväg snabbt och hinner inte packa eller förbereda sig. Drömde massa innan jag gifte mig att dagen helt plötsligt bara dök upp och att man hade glömt massa du vet :)

Sofie sa...

Erica: Ja, han har också sökt jobb och fick det faktiskt idag också! :)
Jag kan då verkligen säga att du inte var ensam om att drömma bröllopsdrömmar före bröllopet, det gjorde jag också, massor! Precis sådär som du sa, att dagen bara dök upp sådär och man var inte förberedd alls och inget blev som man ville. Usch... När jag var liten drömde jag jämt att det blev julafton helt plötsligt, på samma sätt. Jobbigt ;)