fredag 21 maj 2010

Intervjun

Igår var jag på intervjun. Hade absolut tänkt skriva om det samma dag, men jag var för upptagen och så fick det för sig att börja åska.
Så, hur var det nu då? Nu råkar det vara så att jag redan har berättat det för ganska många och känner mig inte så sugen på att göra något speciellt detaljerad genomgång... Det var i alla fall som sagt en gruppintervju, på Ica Maxi. Vi var tio stycken och de delade in oss i två grupper, fem i varje alltså. Tillsammans i gruppen skulle vi komma fram till en massa svar på vad dålig service är, sedan god service och sen vad en god arbetare ska ha för egenskaper. Då skulle vi välja två av de egenskaperna var, som vi tyckte stämde bra in på oss själva.

Jag är inte en sådan som vanligtvis utmärker mig, syns, märks och hörs väldigt mycket i större grupper, så jag var lite orolig för detta. De enda gångerna jag har utmärkt mig är i dansauditions, men det är ju en helt annan sak än detta... Men det gick bra faktiskt! Eller ja, det kändes ganska bra i alla fall, men det är ju svårt att avgöra då jag inte vet om jag går vidare eller inte... I alla fall så hade jag förberett mig ganska väl för intervjun, på hur mycket olika frågor som helst, så en del bra saker tyckte jag att jag hade att säga. Jag försökte anstränga mig att säga lite mindre självklara saker än "dålig service är om man är otrevlig" till exempel. Jag fick i alla fall en del utrymme utan problem, och behövde inte slåss för ordet, tack och lov.

Så, nu återstår bara väntan och tumhållning! Går man vidare så går man vidare till en till intervju... I vilket fall som helst så hade ca 500 sökt och de tog in 30 på intervju, så jag försöker att känna mig utvald i vilket fall som helst...

Inga kommentarer: