torsdag 6 maj 2010

Frustration, stress och drömmar om hund

Åh, jag vet inte vad jag ska skriva i dessa dagar. Frustrationen är stor! Jag vill så sjukt gärna åka till Göteborg med Henric i helgen, men ekonomin är osäker. Får jag sommarjobb så har jag råd. Nu är det så att jag står som reserv på Kopparstaden, efter en massa krångel (jag skulle ha fått jobb men det blev missförstånd med mitt byte av efternamn) och nu vet jag ingenting. Det är alltid en massa folk som tackar nej till sommarjobb, men i år har det inte varit det än. Det är ju mycket möjligt att jag får jobb lite senare, jag menar det finns alltid en massa sommarjobbare där och NÅGON måste ju ha fått ett annat jobb och tackar nej! Kruxet är ju det att om jag får veta det nästa vecka till exempel, då är det för sent att åka till Göteborg. Så där är vi nu, och vet ingenting. Ska vi chansa eller ta det säkra före det osäkra?
Det är i alla fall otroligt skönt att vi är två om det här, så jag inte står ensam med en smärre ekonimiskt kris. Vi gör det tillsammans och vi kan stötta varandra. Fast det är nog framförallt jag som stöttas av min fantastiska man som man alltid kan lita på och får mig att känna mig trygg i nästan alla situationer. Vilken man alltså!

Jag har kommit fram till en sak. En helt annan sak. Jag vill otroligt gärna ha en hund, samtidigt som jag inte vill det. Jag älskar verkligen hundar (inte alla, men många), men är alldeles för lat för att orka ha en och orka gå ut med den flera, flera gånger om dagen, i ur och skur. Är ju nästan lite som att skaffa barn, fast inte riktigt. Dessutom är Henric inte heller så motiverad och då går det ju inte... Han brukar dessutom alltid prata om hur illa en blöt hund luktar. Så det blir nog tyvärr ingen hund för oss, inte förrän kanske lååångt fram i tiden. I alla fall, så det jag kom fram till var att OM jag hade en hund, så skulle jag vilja ha en sådan här:

Jag tycker inte riktigt att den här bilden ger rättvisa, men jag hittade bara den. Jag tycker att de är SÅ vackra verkligen!

8 kommentarer:

Erica Oline sa...

Jobbigt verkligen att det strular med jobbet! Vad händer i Göteborg, skall ni bara åka dit för skojjs skull? Hoppas de hör av sig och att du har fått jobb så du kan åka iväg.

Jag funderar också på att ha hund ibland. Men jag är ingen "hundmänniska" och har aldrig varit. Ser nog mest negativa saker med att ha hund med allt runtomkring och att det är lite äckligt när de slickar en på fötterna och luktar illa och hårar. Kanske passar bättre med en katt hihi fast en som är lite mer som en hund..eller nåt. Men det blir nog inga djur här heller, iaf inte på bra länge :)

Sofie sa...

Erica: Det är en gitarrmässa som vi tänkte åka på, och så blir det ju en liten weekend-semester eller vad man ska säga, och det skulle vara otroligt skönt att få koppla av och glömma allt som har med vardag att göra ett litet tag, och bara ha roligt.

Jag är faktiskt mycket mer hundmänniska än kattmänniska har jag kommit fram till! Tycker katter är så beräknanade på något vis, själviska och inte lika trogna som hundar. Hundar brukar liksom bli mer som en vän... Fast jag tycker självklart om katter också :) Men som sagt, det blir inga husdjur nu!

Stella sa...

Tråkigt med krånglande ekonomi. Jag vet hur det är. :/

Jag vill också skaffa hund! Vad är det för ras på den bilden du har lagt upp? Den hunden ser faktiskt ut som du - om du skulle vara en hund alltså!

Sofie sa...

Stella: Haha, tycker du? Vad knäppt! Ja, kanske det... Då vet jag alltså hur jag hade sett ut som hund :) Det är en tollare, tror jag de heter. En vallhund. De har något mer avancerat namn också, men jag minns inte vad...

Anonymous sa...

ah dom hundarna e sa fina! ja o jeroen hade tankt o skaffa en just san till nasta ar tror vi :D kram mikaela

Sofie sa...

Mikaela: Har du hittat hit? :) Åh, vad roligt för er! Då vill jag komma och hälsa på :D

Anonymous sa...

ja ja sag pa din fb att du hade o ja tankte kanske man ska ta sig en titt pa va s om hander i blge hos sofie :D! ja ja ser fram emot de! de e ju en vatten hund ocksa o vi har havet har precis :D ja hehe de e bara o halsa pa ;D

Sofie sa...

Mikaela: Åh, vad mysigt det låter! Perfekt med havet ju! Nu blev jag ännu mer sugen på att skaffa hund :)