torsdag 18 februari 2010

Vänner

Idag har jag haft Eljo på besök! Mycket roligt och många intressanta samtal.

Jag tycker det är tråkigt att man inte träffar vänner oftare, men det handlar ju om att passa ihop sina liv och få tid, och det är inte alltid det lätttaste! Jag menar, folk har ju ganska mycket vänner numera. Kolla bara på folks facebook, nästan alla har hundratals vänner! Fast okej, jag vet att man inte känner alla väl och umgås med dem, men ändå! Man kan ju liksom inte hålla kontakten med alla "in real life", det går ju bara inte. Men så finns det så klart vissa vänner som man vill ha kvar. De som man inte behöver träffa varje vecka för att man ska fortsätta vara vänner. De som man inte glider ifrån eller tappar kontakten med, även om det har gått flera månader eller ett halvår sen sist. Det är de som stannar kvar i ens liv. Som är viktiga.

Igår hade jag en kass dag. Eller nej, inte till en början, men fram emot eftermiddagen hopade sig en massa problem som fick mig att tappa humöret totalt. Jag hoppade över kören, och åkte hem. Senare på kvällen visade det sig att Henric hade varit och köpt glass och chips och tänkte att vi skulle se på film, för att muntra upp mig. Det tyckte jag var fint. Inte för att godsaker egentligen löser ens problem, men det var en så fin gest. Det påminner mig om att jag i alla fall har Henric, trots alla problem, och det är det som är viktigast!

Inga kommentarer: