lördag 27 februari 2010

Pengar

Så otroligt lätt det kan vara att få en dag att bara gå! Idag har jag städat lite, vikt tvätt, lagat lite mat och spelat spel på Henrics mobil. Mer då? Ärligt talat kommer jag inte på att jag har gjort så mycket mer... Känns ganska kasst.

Imorgon har jag danslektion igen och det är fjärde och sista gången den här månaden vilket innebär att jag borde på lön snart. Vilken lättnad! Vi hade inga lektioner i januari på grund av renovering vilket betyder att jag inte har fått lön sen någon gång i mitten av december (en halv sådan som skulle räcka till julklappar). Inte för att jag tjänar så fruktansvärt mycket på det lilla dansjobbet direkt, men jag tycker det är kanon. Nu är jag helt pank, så lönen är ytterst välkommen! Dessutom jobbar jag en halvtimme mer varje vecka så jag tjänar lite mer.

Det är hemskt vad man är beroende av pengar. Jag menar inte beroende som en drog, utan att man behöver det. Nästan allt kostar pengar! Bara man ska någonstans, om man inte tar cykeln eller går förstås, men cykeln och skorna slits ju också, om än långsamt, och då måste man ha pengar. Tråkigt, men sant.

Nu ska jag nog ta och göra mig klar inför filmtittning med maken.

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Måste börja säga att ajg tycker det är roligt att du har börjat blogga mer! :D

Om du delar på dig får du nog plats i våra väskor till Egypten. ;)

Det kändes bra att ta med damerna igår. Så där som när man gjort något bra och uppskattat! :)

Kram!

Johanna sa...

Nej Nej! Du har lång tid att bestämma dig på! jag trodde jag skrev efter jag kom hem. Men det är ingen brådska. Bara det att vi lägger det på is när jag inte ör hemma sp kan vi ta upp fråga igen när jag kommer tillbaka!

Kram!

Johanna sa...

Haha! Bu fattar jag! Bäst du gör sten sax påse ganska på stört! Jag trodde du menade kvällen... :)